Овакве атеисте Србије неће нико подржати. Зашто ?
Па просто већина народа воли весеља ,славе, вашаре, кирбаје, пинђуре , првомајске прославе и остало.
Да ли је то слава града ( а некад је била слава града а не само цркве па су онда слични неки атеисти дошли па укинули то) или је то слава цркве или је то први мај, у суштини народ то ни најмање не занима.
При свему је важно само да све буде добро организовано и на ниву.
@Bns: kažeš kirbaj ili u bukvalnom prevodu sa nemačkog: slava crkve a onda pričaš o slavi grada, aj se dogovori pa probaj ponovo! GRAD NIJE CRKVA! Alo da li imate mozga??? Ja jednostavno ne mogu da verujem da je neko toliko glup da ne shvata razliku izmedju crkve, institucija VERNIKA određene religije, i GRADA, institucije SVIH građana raznoraznih religija kao i nereligioznih!
Da li je stvarno moguće da je neko toliko glup da ne vidi razliku između te dve institucije i zašto je pogrešno da se gradu nameće religijski ritual JEDNE religije?!?!?
Ako ima ljudi u gradu kojima se slavi slava NEKA JE SLAVE O SVOM TROŠKU a ne o trošku svih, pa i onih koje ta slava NE ZANIMA!
Na žalost niste ni jednim argumentom osporili da su crkva i vera dve odvojene stvari i da se crkva ne može poistovećivati sa verom.Takođe niste ni argumentima osporili da crkva kao INSTITUCIJA ima svoje interese a koji nisu duhovnog karaktera već često svetovnog da ne kažem "praktičnog" karaktera.Što se tiče obrazovanja ono nije USLOV da neko sme da komentariše pojave i dogadjaje već je PRAVO.To što se vi ne slažete sa mojim mišljenjem o odnosu vere i crkve je vaše pravo ali ne znači da ste i u pravu.Na kraju možda ne bi bilo loše da se i vi obrazujete i pročitate nešto od istorijskih dela na temu odnosa crkve i države a u svetlu njihovih zajedničkih interesa koji nisu bili baš u interesu naroda.Ceo srednji vek je pun dokaza za to a i savremeno doba.Što se tiče tumačenja raskola i razlika medju crkvama koje su nakon toga nastale u pravu ste ,ne radi se toliko o razlikama u tumačenju hrišćanstva već o razlikama u načinu bogosluženja i kanonima i još nekim drugim pitanjima.Inače u svom komentaru nisma uopšte pomenuo niti mislio nio na jednog pravoslavnog velikodostojnika u Srbiji tako da nema potrebe ni da ih branite mada kad ih već spomenuste,ne krasi ih skromnost prema svetovnim dobrima.
Evo nekih mudrosti Gojka Stojčevića (patrijarha Pavla):
“Žene nisu poželjne u crkvi tokom menstruacije, ali savremena higijenska sredstva mogu efikasno sprečiti da se slučajnim istečenjem krvi hram ne učini nečistim, kao i ublažiti zadah koji isticanjem krvi nastaje“. ( Patrijarh
Pavle, Danam budu jasnija neka pitanja naše vere, Beograd 1998.)
“Pravoslavna crkva nije protiv toga da žene nose pantalone zbog prirode posla koji vrše, na primer, u fabrikama, ili putovanju zimi na konjima, motociklu, skijanju i tako dalje....Crkva je protiv takvog oblačenja kad je ono zbog mode i pogrešnog shvatanja jednakosti polova“. (Patrijarh Pavle, Da nam
budu jasnija neka pitanja naše vere, Beograd, 1998.)
“Biti Srbin znači biti obavezno pravoslavac… Srbin ne može biti ateista… Srbin nekršten ne biva”. (Patrijarh Pavle, Da nam budu jasnija neka pitanja naše vere, 1998, prema pisanju lista Vreme.)
“Mnoge majke, koje nisu želele da imaju više od jednog deteta, danas čupaju kose i gorko ridaju nad izgubljenim sinovima, u ovim ratnim sukobima, proklinjući često Boga i ljude, ali pri tom zaboravljajući da optuže sebe što
nisu rodile još dece da im ostanu kao uteha“. (Patrijarh Pavle, u Božićnoj
poslanici, 1995.)
Kao prvo Crkva nije nastala "voljom kraljeva i careva", nego se malo obrazuj, pa ćeš saznati da je bila i zabranjena po cenu smrti, da su prve crkve bile pećine i pustare, dok nije prevagnulo na stranu verujućeg naroda. Koliko su samo brojni mučenici do 313. godine? Verovatno zato što su ih kraljevi i carevi podržavali??? Možda si mislio da kažeš da je religija vrsta opijuma za narod, ali tu se ne slažemo, a i da si rekao, kako bi posle komentarisao samu Crkvu, zar ne?
Vera je lično osećanje, da li veruješ ili ne, nije to izbor između religija! U svakoj postoji vera.
Crkva kao objekat je mesto sabornosti, odnosno, sakupljanja naroda, i to je osnovna funkcija.
Crkva kao institucija je duhovna vodilja toga naroda, nikako slepa vera, kao što hoćeš da prikažeš.
Bog je u svima nama, i u svakom domu, to se slažem, ali nije Crkva u svakom domu, niti svaki dom ima ove funkcije koje sam ti naveo.
Slažem se da u ovoj, ovakvoj, ali ipak našoj Crkvi, ima ljudi koji ne zaslužuju tu da budu. Ali, oni su ipak ljudi, i samim tim grešni po prirodi, i zbog nekih pojedinaca ne treba bacati kamenje na celu Crkvu. Kao što je rečeno, neka prvi kamen baci onaj koji je bezgrešan.
Svi mi individualno odgovaramo za svoje grehove, tu ne postoji kolektivna krivica. Ti se brini za svoje, ja ću za moje, a nekim "vladikama" ostavi njihove, to je njihov i teret i izbor. Nismo svi mi krivi zbog toga.
Isto tako treba da znaš da, nakon raskola, ne tumače svaka Crkva svoju VERZIJU hrišćanstva, već je pravoslavna ostala na istom putu kao i ranije, dok su se stvari u katoličkoj promenile. Ako slučajno ne znaš koje su to promene ili razlike, treba da se obrazuješ pre komentarisanja!
Kamo sreće da smo svo vreme slušali blaženopočivšeg Patrijarha Pavla, gde bi nam kraj bio. Još uvek nije zgoreg da poslušamo njegove mudrosti.
su različite stvari.Crkva je institucija nastala voljom kraljeva i careva a pojednostavljeno rečeno, sa ciljem da Država odnosno tadašnji carevi i kraljevi lakše manipulišu onima koji veruju.S druge strane vera je lično osećanje,pripadanje i prihvatanje duhovnosti koje god vere.Na kraju zar ne piše u svetim knjigama da crkva (kao mesto za molitvu)može biti svugde pa i u nama samima.Zar prva crkva kao mesto molitve nije bila šator.Dakle crkva je sveto MESTO a Pravoslavna i sve druge crkve su INSTITUCIJE koje nakon crkvenog raskola polovinom 11 veka, propovedaju i tumače svaka svoju verziju hrišćanstva.Dakle crkva je institucionalizovana vera a ne personifikacija vere kako to žele crkveni velikodostojnici da nametnu.Kao takva,crkva takođe ima svoje interese kao i država i ne može se stalno zaklanjati da je njena uloga strogo duhovne prirode.Izvinjavam se na opširnosti ali tema je značajna i zaslužuje širi komentar.
Nije problem što ovi slave slavu. Nije problem što puštaju kriminalce iz zatvora. Nije problem što neće da ukinu klerofašističke organizacije. Nije problem što aboliraju kriminalce. Nije problem što neće u EU. Nije problem što nam je predsednik grobar. OD NJIH NIŠTA DRUGO NISAM NI OČEKIVALA. Problem je što su i oni prethodni radili pola od ovoga, a drugu polovinu koju su trebali da rade nisu. Tako smo došli do ovih. Nikada nećemo dotaći dno, nekako nam se stalno izmiče. Sledeće godine ćemo imati i državni praznik Srpsku Novu godinu,a posle toga počinjemo život po starom kalendaru. Nismo, valjda, ni mi gori od ostalih verskih talibana?
haahha pa ovo je cirkus,ovim autonomasima smeta i sto ljudi slave slavu..Sta god ima veze sa pravoslavljem smeta im.Ako vam smeta nemojte gledati to i to je to.Da nije izaslo u novinama ne bi ni znali..
Čitam ove komentare i ne verujem. Jeste li vi ikada čuli za običaj koji se zove kirbaj ili u bukvalnom prevodu sa nemačkog: slava crkve? To ovde ima svaki hram bilo katolički, bilo pravoslavni. I to se vekovima obeležava. Saborna crkva u Novom Sadu je podignuta 1734. godine i posvećena je svetom Georgiju i u čemu je problem što se obeležava kirbaj? Ko ne želi da ga slavi ne mora, ne mora da ide na Liturgiju i ne mora da prima goste u svoj dom povodom kirbaja, ali dozvolite da ima ljudi u ovom gradu koji poštuju slavu grada. A ove paralele Markač/ Gotovina/ gradska slava su zaista neumesne. Proslavljanje kirbaja nikog nije oteralo iz njegove kuće, a Oluja i delovanje pomenutih vojnika jeste unesrećilo hiljade ljudi.
@Телеп: umesto da te bude sramota što si toliko glup, zatucan i NEOBRAZOVAN ti se, kao i ogromna većina neobrazovane srbendarije, širiš i hvališ svojom zatucanošću!!! Rekao bih ti da je to sramota ali znam da neće imati efekta...
A koliko si glup ilustruje samo jedno pitanje: Ako je demokratija "diktatura većine" da li onda ta većina može i da progna bilo koju manjinu ili još bolje ubije? Lepo izglasaju i ajmo sve cigane na po banderu svaki? DOKLE bre ćete vi neobrazovani da budete najglasniji?!?!? DOKLE?!?!?
I još jedna sitnica za tebe, u Srbiji je preko 45% ljudi NERELIGIOZNO, samo su im isprani mozgovi budelaštinama da nisu srbi ako nisu praznoglavci, pa se brže bolje svi samožigošu tim srednjevekovnim budalaštinama, da sačuvaju svoja srBstvo...
Господо, демократија као систем представља диктатуру већине, и мањина, хтела-не хтела, мора да то прихвати. Као таква, дмеократија можда није савршена, али модерна цивилизација не зна тренутно за бољи систем.
Тренутно су православни Срби већина у Новом Саду и то им у складу са демократијом даје право да намећу свој систем вредности.
Пријатно вече!
Naša porodična Slava jeste Đurđic. Mi smo verujuća porodica no ne pada nam napamet da naturamo našu veru i običaje drugima. Osećam stid što moji pastiri pričaju onako kako od njih ne očekujem, hoće da nas odvedu tamo gde ne treba a posebno što nameću drugima moj pravoslavni praznik. U najmanju ruku to nije lepo a nije ni dobro. Hag je svedok svih zabluda i grešaka. Zar nije bilo dosta?
Ali koliko je para potrošeno na stavljanje onih novih ikona po centru, kao iza vešanje onih krajišničkih zastava sa ocilima? A koliko će još decenija da kuća Mileve Marić propada?
I ako je to gradska slava, gde su manifestacije za građane? Šta sad, ja nisam u partiji i nisam u mantiji i za mene nema slavskog kolača? Pravićemo mi demokrate od blata, nadam se da će se narod opasuljiti za četiri godine - ja već jesam!
Ovaj, OPET su SVIM građanima čestitali nešto što ONI slave...
I, ovaj, kako to da ONI ZNAJU rezultate ovog poslednjeg popisa stanovništva u pogledu broja vernika, a MI ne znamo? Da li su objavljeni i gde?
Molim, od čestitog sveta, gospodu pravnike, advokate i sudije, da prostudiraju Ustav i donesu ocenu o tome da li je Ovakvo delovanje kršenje Ustava, ako nije zašto nije, ako jeste zašto jeste, i ako jeste podnesu odgovarajuće krivične prijave protiv odgovornih.
Iskoristite svoju struku za plemenit čin.
"jer to nije praznik koji nekoga prisiljava da veruje u Boga, to je praznik slobode i pune odgovornosti za svakoga, ali ne bi trebalo da oni koji u Boga ne veruju, a koji su malobrojni prema poslednjem popisu stanovništva, slobodu koju traže za sebe uskraćuju većini koji traže slobodu verovanja i savesti kao pripadnici crkava i verskih zajednica", rekao je Irinej."
Pa nije bas da prisiljava ali dobro promovise takve ,zaostale, ideje.
Nisam video da neko uskracuje vernicima da veruju,
ali ako zivimo u sekularnoj drzavi (pa ne bas) ,onda je red da ti crni popo cutis i da se udaljis iz ovih institucija. To nije uskracivanje vec pravo,zakon i ustav. Vera i drzava, ne hvala, video sam sta i kako to funkcionise. Duboko smo propali, strah me je i sramota. Nek vam vas bog tiranin sudi, i nek mu ja budem desna ruka.
Koliko ja znam ovo je SEKULARNA DRZAVA. Bar tako pise u onom nasem budjavom ustavu koji se selektivno postuje. Kako onda grad Novi Sad moze imati slavu!? Kakva je u uopste glupost da stranke i gradovi imaju svoju slavu. Slavi kuci slavu ako ti se slavi. Zbog cega bi ateisti (kao ja na primer), muslimani, katolici, protestanti ili bilo koja druga zajednica slavila PRAVOSLAVNU slavu grada. Jel ovo pravoslavni grad? Koliko znam nije.
Generalno mi je odvratno kad vidim politicare kako lome pogacu sa popovima. Cist srbo-marketing za kamere. Idi kuci, lomi pogacu, pali svecu, ljubi ikonu ili sta god zelis. A ako si gradonacelnik, predsednik ili premijer onda postuj SVE svoje gradjane.
U Francuskoj je zabranjeno krstic oko vrata nositi ako radis u bilo kojoj javnoj sluzbi. Na ovo sto mi radimo ne smeju ni da pomisle, a ne urade.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
FOTO: Grad i crkva zajedno obeležili slavu Novog Sada
Novi Sad
•16.11.2012.
•14:38 > 06:58
Komentari 35
име
Па просто већина народа воли весеља ,славе, вашаре, кирбаје, пинђуре , првомајске прославе и остало.
Да ли је то слава града ( а некад је била слава града а не само цркве па су онда слични неки атеисти дошли па укинули то) или је то слава цркве или је то први мај, у суштини народ то ни најмање не занима.
При свему је важно само да све буде добро организовано и на ниву.
Predrag Stojadinović
Da li je stvarno moguće da je neko toliko glup da ne vidi razliku između te dve institucije i zašto je pogrešno da se gradu nameće religijski ritual JEDNE religije?!?!?
Ako ima ljudi u gradu kojima se slavi slava NEKA JE SLAVE O SVOM TROŠKU a ne o trošku svih, pa i onih koje ta slava NE ZANIMA!
Daj bre počnite da mislite za promenu!
Nenad
DekiNS
Lokalac
“Žene nisu poželjne u crkvi tokom menstruacije, ali savremena higijenska sredstva mogu efikasno sprečiti da se slučajnim istečenjem krvi hram ne učini nečistim, kao i ublažiti zadah koji isticanjem krvi nastaje“. ( Patrijarh
Pavle, Danam budu jasnija neka pitanja naše vere, Beograd 1998.)
“Pravoslavna crkva nije protiv toga da žene nose pantalone zbog prirode posla koji vrše, na primer, u fabrikama, ili putovanju zimi na konjima, motociklu, skijanju i tako dalje....Crkva je protiv takvog oblačenja kad je ono zbog mode i pogrešnog shvatanja jednakosti polova“. (Patrijarh Pavle, Da nam
budu jasnija neka pitanja naše vere, Beograd, 1998.)
“Biti Srbin znači biti obavezno pravoslavac… Srbin ne može biti ateista… Srbin nekršten ne biva”. (Patrijarh Pavle, Da nam budu jasnija neka pitanja naše vere, 1998, prema pisanju lista Vreme.)
“Mnoge majke, koje nisu želele da imaju više od jednog deteta, danas čupaju kose i gorko ridaju nad izgubljenim sinovima, u ovim ratnim sukobima, proklinjući često Boga i ljude, ali pri tom zaboravljajući da optuže sebe što
nisu rodile još dece da im ostanu kao uteha“. (Patrijarh Pavle, u Božićnoj
poslanici, 1995.)
sadamhusein
Kao prvo Crkva nije nastala "voljom kraljeva i careva", nego se malo obrazuj, pa ćeš saznati da je bila i zabranjena po cenu smrti, da su prve crkve bile pećine i pustare, dok nije prevagnulo na stranu verujućeg naroda. Koliko su samo brojni mučenici do 313. godine? Verovatno zato što su ih kraljevi i carevi podržavali??? Možda si mislio da kažeš da je religija vrsta opijuma za narod, ali tu se ne slažemo, a i da si rekao, kako bi posle komentarisao samu Crkvu, zar ne?
Vera je lično osećanje, da li veruješ ili ne, nije to izbor između religija! U svakoj postoji vera.
Crkva kao objekat je mesto sabornosti, odnosno, sakupljanja naroda, i to je osnovna funkcija.
Crkva kao institucija je duhovna vodilja toga naroda, nikako slepa vera, kao što hoćeš da prikažeš.
Bog je u svima nama, i u svakom domu, to se slažem, ali nije Crkva u svakom domu, niti svaki dom ima ove funkcije koje sam ti naveo.
Slažem se da u ovoj, ovakvoj, ali ipak našoj Crkvi, ima ljudi koji ne zaslužuju tu da budu. Ali, oni su ipak ljudi, i samim tim grešni po prirodi, i zbog nekih pojedinaca ne treba bacati kamenje na celu Crkvu. Kao što je rečeno, neka prvi kamen baci onaj koji je bezgrešan.
Svi mi individualno odgovaramo za svoje grehove, tu ne postoji kolektivna krivica. Ti se brini za svoje, ja ću za moje, a nekim "vladikama" ostavi njihove, to je njihov i teret i izbor. Nismo svi mi krivi zbog toga.
Isto tako treba da znaš da, nakon raskola, ne tumače svaka Crkva svoju VERZIJU hrišćanstva, već je pravoslavna ostala na istom putu kao i ranije, dok su se stvari u katoličkoj promenile. Ako slučajno ne znaš koje su to promene ili razlike, treba da se obrazuješ pre komentarisanja!
Kamo sreće da smo svo vreme slušali blaženopočivšeg Patrijarha Pavla, gde bi nam kraj bio. Još uvek nije zgoreg da poslušamo njegove mudrosti.
Lokalac
-
a ko je vecina bio do 90-ih na telepu?
ja sam na telepu. stvarno su mi komsija madjar, slovak i hrvat.
зики
Begečka nana
drula
laki
bns
Predrag Stojadinović
A koliko si glup ilustruje samo jedno pitanje: Ako je demokratija "diktatura većine" da li onda ta većina može i da progna bilo koju manjinu ili još bolje ubije? Lepo izglasaju i ajmo sve cigane na po banderu svaki? DOKLE bre ćete vi neobrazovani da budete najglasniji?!?!? DOKLE?!?!?
I još jedna sitnica za tebe, u Srbiji je preko 45% ljudi NERELIGIOZNO, samo su im isprani mozgovi budelaštinama da nisu srbi ako nisu praznoglavci, pa se brže bolje svi samožigošu tim srednjevekovnim budalaštinama, da sačuvaju svoja srBstvo...
Телеп
Тренутно су православни Срби већина у Новом Саду и то им у складу са демократијом даје право да намећу свој систем вредности.
Пријатно вече!
ZoranNS
svečarica
TT
Srbistan 2012.
Petar
Gillan
F U J !
Pretvorili su mi grad u sektaski hram!
novosadjan
markoni
Ali koliko je para potrošeno na stavljanje onih novih ikona po centru, kao iza vešanje onih krajišničkih zastava sa ocilima? A koliko će još decenija da kuća Mileve Marić propada?
I ako je to gradska slava, gde su manifestacije za građane? Šta sad, ja nisam u partiji i nisam u mantiji i za mene nema slavskog kolača? Pravićemo mi demokrate od blata, nadam se da će se narod opasuljiti za četiri godine - ja već jesam!
Andrija Šrek
I, ovaj, kako to da ONI ZNAJU rezultate ovog poslednjeg popisa stanovništva u pogledu broja vernika, a MI ne znamo? Da li su objavljeni i gde?
TT
Iskoristite svoju struku za plemenit čin.
Pa nije bas da prisiljava ali dobro promovise takve ,zaostale, ideje.
Nisam video da neko uskracuje vernicima da veruju,
ali ako zivimo u sekularnoj drzavi (pa ne bas) ,onda je red da ti crni popo cutis i da se udaljis iz ovih institucija. To nije uskracivanje vec pravo,zakon i ustav. Vera i drzava, ne hvala, video sam sta i kako to funkcionise. Duboko smo propali, strah me je i sramota. Nek vam vas bog tiranin sudi, i nek mu ja budem desna ruka.
Hm
Goran
Generalno mi je odvratno kad vidim politicare kako lome pogacu sa popovima. Cist srbo-marketing za kamere. Idi kuci, lomi pogacu, pali svecu, ljubi ikonu ili sta god zelis. A ako si gradonacelnik, predsednik ili premijer onda postuj SVE svoje gradjane.
U Francuskoj je zabranjeno krstic oko vrata nositi ako radis u bilo kojoj javnoj sluzbi. Na ovo sto mi radimo ne smeju ni da pomisle, a ne urade.
Jedno veliko FUJ i sram vas bilo.
ns
TT
tek će da pomahnitaju zbog hrvata.
vojvodino crna zemljo...
haha
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H